Contoh Lafaz Taklik

+10 Contoh Lafaz Taklik 2022. Jika, apabila, manakala dan sebagainya yang memberikan pengertian yang serupa dengannya. Lafaz taklik adalah lafaz talak taklik (talak tergantung) yang dibaca dan dilafazkan oleh suami selepas akad nikah dijalankan.

contoh lafaz taklik zp.thw The Happy Wedding
contoh lafaz taklik zp.thw The Happy Wedding from photogpicisan.wordpress.com

“saya (nama suami) dengan ini bertaklik bahawa apabila saya meninggalkan isteri saya (nama isteri). Contoh perjanjian lafaz taklik tambahan. Lafaz taklik negeri johor bagi pengantin lelaki yang mengahwini pengantin perempuan di negeri johor, taklik dilafazkan adalah :

Contoh Ayat Yang Boleh Jatuh Talak / Suami Lafaz Cerai Kerana Mengajar Talak Oh Media.


Viii) majlis pernikahan diteruskan dengan bacaan lafaz taklik. Nnti lepas akad nikah kena baca lafaz taklik dalam bahasa. Ia bermaksud suami mengaitkan talak dengan sesuatu sifat.

Lafaz Taklik Adalah Lafaz Talak Taklik (Talak Tergantung) Yang Dibaca Dan Dilafazkan Oleh Suami Selepas Akad Nikah Dijalankan.


Untuk talak iaitu (طلاق), lepas (سراح). Contoh lafaz akad nikah kelantan malayhisn. مانكالا ساي تيڠڬلكن استري ساي.﴿نام.

Lafaz Taklik Negeri Johor Bagi Pengantin Lelaki Yang Mengahwini Pengantin Perempuan Di Negeri Johor, Taklik Dilafazkan Adalah :


“sepuluh peratus dari keuntungan perniagaan akan aku sedekahkan kepada fakir miskin jika aku peroleh keuntungan yang besar bulan ini”. 15 dewan kahwin putrajaya yang menarik & luarbiasa. Lelaki perempuan wali dua orang saksi dan lafaz akad.

Lelaki Perempuan Wali Dua Orang Saksi.


Contoh lafaz taklik nikah di perak. Jadi, kalau si isteri tetap pergi ke tempat yang dikatakan oleh suaminya. Tambahnya, taklik tambahan adalah taklik selain daripada yang ada pada surat nikah dan kandungan taklik yang dibuat tidak boleh.

Jika, Apabila, Manakala Dan Sebagainya Yang Memberikan Pengertian Yang Serupa Dengannya.


Contoh lafaz taklik macam ni: “saya (nama suami) dengan ini bertaklik bahawa apabila saya meninggalkan isteri saya (nama isteri). Suami mengancam cerai istri apakah jatuh talak.

Belum ada Komentar untuk "Contoh Lafaz Taklik"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel